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お知らせ

お知らせ

「百英雄伝」第二十弾アップデート情報を公開いたしました。
– May 2022 Update –

※See below for update info in English

英雄の皆さま、こんにちは!

制作アップデート

キャラプロフィール

ヤエル

出身:諸国連合
性別:女
年齢:15歳
好きな食べ物:ブルーベリーパイ

閉鎖的な集落に住む、好奇心旺盛だが恥ずかしがり屋、引っ込み思案な少女。
勇気を振り絞って外の世界へと触れようとしている。

集落は人目につかないように魔導レンズの力を使い、めかくしの魔法をかけており、このレンズの力を崇めている。目が隠れる髪型はこれへの敬意として、目を見せない風習。

「あ、あの……あ、すいません……あ、で、でも……
わたし……そ、外の世界を……見てみたいんです……」

キャラデザインコメント:河野
ヤエルは何があっても目を隠しているキャラです。
(どうやら彼女の一族にはそんな決まりごとがあるようで)
そして、何があってもと書きましたが、ヤエルには本当に色々な出来事が降りかかってきそうなのです……!
とはいえ、どんな状況下でもどこかハツラツさを感じさせるイメージだったので、そんな風に描いてみました。

ドットキャラクター

コアメンバーからのメッセージ:小牟田

みなさん、こむにちは、こむばんは!
今月のラビベアメンバーレポートは小牟田がお届けいたします。

さてさて、先月はメンバーの日常風景をレポートしましたが、
今月は開発現場の近況をば……。

世界を繋ぐフィールドを歩いて、街やダンジョンに入って、バトルをしたり
お店で買い物をしたり、一騎打ちや戦争、釣りにベーゴマ etc…
とにかく盛りだくさんの『百英雄伝』なんですが、
プロトタイプの制作を経て、課題や問題点が洗い出され、
「できること」と「できないこと」が明らかになってきました。

限られた時間の中で、何を残して、何を落とすのか?
できないことをバッサリ切り捨ててもいいのか?
様々なことについて、判断を迫られる毎日です。
判断に迷って、中々決められないときもあるんですが、
そんなときには『百英雄伝』の「コンセプト」を強く意識するようにしています。

僕は『百英雄伝』のコンセプトは全てにおいて
「キャラクターの個性を形にすること」だと思っています。
1人のキャラクターを万能にカスタマイズできるようにするのではなく、
キャラの役割りを限定して、あえて欠点を作って不自由にすることで、
100人を超えるキャラクターのアイデンティティを確立していきます。

そして、僕が企画も担当しているバトルでも、
バトルに登場するキャラにバトルの性能や
キャラのアニメで個性を付けるのは当たり前のことなんですが、
このキャラにはこういう戦い方をして欲しいという行動ができるように、
意識してひとりひとりのキャラクターの設計をしています。

村山さんが生み出したキャラクターを
河野さんがイラストで具現化して、
Jさん率いるキャラ班がドット化して動きを付けて、
そこに、プランナー陣がゲームとしての役割を与えて
ようやく1人のキャラが誕生するわけです。(これを100回以上繰り返しますw)

そんなこんなで、目の回るような忙しさの毎日ですが……
仕事が忙しくなると、無性に料理したくなるんですよ。

先日、ふらっと立ち寄ったお店で、
大好物のグアンチャーレという加工肉を見つけたんですが、
すると、店員のお兄さんが僕の心を見透かしたように
「カルボナーラですか?それなら、昆布茶をひとつまみ入れるといいですよ」
と教えてくれたので、スーパーで昆布茶も購って、
卵黄とチーズだけでカルボナーラを作ってみました!

恐る恐る入れた昆布茶のおかげか、僕史上、最高のカルボナーラに仕上がりましたよ。

ありがとうお兄さん! また買いに行きます!

それではまた、引き続き応援よろしくお願いします!

May 2022 Update

Hey there heroes,

Production Updates

Character Profile

◆ Yaelu

HOME: A small settlement in the League of Nations
GENDER: Female
AGE: 15
FAVORITE FOOD: Blueberry pie

Yaelu hails from a reclusive settlement. Inquisitive by nature, she is struggling to overcome her shyness and find the courage to make contact with the outside world.

Her settlement uses a rune-lens to cloak itself from prying eyes.
The settlement worships the lens, and it is their custom to hide their eyes behind their bangs as a sign of reverence.

“Um, excuse me, I…um… I mean…do you think… Could you… Could you take me with you? I want to see what the rest of the world is like…”

Kawano’s Comment:
Yaelu is someone who never, ever reveals her eyes.
(Apparently it has to do with a tradition within her clan)
And when I say never, EVER, I mean it! We have a lot planned for Yaelu…!
Regardless of what situations she finds herself in, however, she never loses her enthusiasm, and I tried to express that in this art.

Pixel Art

A Word from the Team:Komuta

Hello everyone! Komu-nichiwa and komu-banwa!

This month’s word is brought to you by Komuta!

Last month, you got a glimpse into the team’s daily life, so I should probably give you a glimpse into what’s happening on the development side of things, huh…

Walking around the map that connects the world together, checking out towns and dungeons, fighting enemies, buying things in shops, dueling and sparring, fishing and playing with tops, etc.
There’s a lot to do in Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, and through working on the prototype, we’ve been able to pinpoint the issues and things we need to work on, as well as define what the player ‘can’ and ‘can’t’ do in the game.

What must we keep, and what must we drop in the limited time we’ve got left?

Is it really okay to just drop and cut the things we can’t make?

Every day, we’re faced with hard decisions about a variety of things. Sometimes we’re not sure what decision to make… And in times like that, we try to focus back on what the core concept of Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes is.

I personally believe the concept of Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes is giving form to the unique aspects of each character. This doesn’t mean the player can customize each character any way they want, but rather we need to set limitations for the role of each character. We need to purposefully give characters weaknesses and limitations in order to give a unique identity to each and every one of the 100+ characters in the game.

Naturally, with the battles we’ve planned and worked on, we have strived to give individuality to the animations and abilities for each battle-ready character. I’ve spent a lot of time planning out each character so that they function and fight the way we envision them to.

Murayama-san thinks up the characters, Kawano-san gives them form with her illustrations, J-san and the character team allows them to move using pixel art, the planner team gives them roles within the game…and then, finally, at least one character is born. (And we have to do this over 100 times! LOL)

Due to that, we’re so busy every day that it makes me dizzy sometimes… And when work gets really busy, it really makes me want to cook.

I found some guanciale, which I love, at a store I stopped by the other day. When I picked it up, the guy working there immediately figured out what I was doing and said: “Making carbonara? I recommend adding a dash of kelp tea!” So, I bought some at the supermarket, mixed it in with some eggs and cheese, and made myself some carbonara!

Thanks to the kelp tea that I (very apprehensively) added, it ended up becoming the best carbonara I’ve ever made! Thanks, guy at the store! I’ll be back to buy it again!

See you later, everyone! Please keep cheering us on!