※See below for update info in English
英雄の皆さま、こんにちは!
今年も年の瀬を迎え、終わりを迎えようとしています。2021年は皆さまにとって、どのような一年でしたでしょうか?毎年毎年同じように年末を迎えることも多いのですが、私たちにとっては、皆さまからのサポートを感じ、心から感謝をする期間に出来ればと思っています。
改めて、バッカーの皆さまに感謝の気持ちをお伝え出来ればと思います。皆さま無くしては、自分達の夢を実現することなど到底出来ませんでした。今年も献身的なサポートを頂き、ありがとうございました。
今から来年のことを考えるとワクワクしていますが、これまでよりももっと多くの感動を皆さまとシェアできる2022年に出来ればと願っています!
それでは今回のアップデートに参ります!
◆ ハクギン
出身:東方
性別:女
年齢:27歳
好きな食べ物:焼きプリン
ミオと同じ東方の出身のクノイチ。 熟練のシノビであり、冷静な判断力を持った戦士だが、情にモロい部分もある。
ミオとは旧知の仲。ライバルであり、友人であり、ミオが心を許す数少ない相手である。
ミオが自らの道を追求する理想主義に対して、ハクギンは現実主義な所があるがお互いに自分とは異なる考えに良い刺激を受けている。 国を出てから初めて食べた焼きプリンに衝撃を受けた。
「ふふっ、道を求める? それは勝った者の言い草だよ。まずは勝つ……それが先さ」
キャラデザインコメント:河野
KS中、皆様にご協力いただき『くノ一キャラクター』の投票を行いました。
結果、Dのハクギンが1位になりましたー!
……というところまでしかやってないのでは? と
昨日指摘をいただき、改めてご紹介せねばとなりました。
ハクギンさんです。
ダントツの一位だったので、きっとゲーム内でも活躍してくれるのではないでしょうか。楽しみです。
そして、A、B、Cのくノ一たちの行方は……!
―村山
皆さん、今年はどんな年でしたか?僕は今年も、そして来年もゲーム制作との格闘の日々です。先はまだありますが、皆さんも同じ仲間として共に戦ってもらえるとうれしいです。
―河野
河野です。もうすぐ2021年も終わろうとしていますね。
一本のゲームができるまで(特にRPGは)長くかかるものということが
開発側は理解できているというか慣れてしまっているのですが
今回のように皆様のご支援を頂いてからスタートした場合、
完成が見えてからメディアにお披露目する一般的なタイトルとは異なるので
長い期間お待たせしてしまっているなあ、もう2回目の年末か……
と心苦しく思っています。ほんとすみません。
まだまだ開発は続くので、いま少しお待ちくださいね。
(その間には、ナツメアタリさんに作っていただいている「百英雄伝Rising」がお届けできるはずっ)
日本はこれからもう少し寒くなります。皆様もお体にお気をつけてお過ごしください!
―村上
今年もまたこの時期が来てしまいました。
私は誕生月が11月なので、子供の頃は11月~新年にかけては誕生日→クリスマス→お正月と毎月ワクワクイベント続きでとても嬉しい時期でした。
ですが、いつしかこの様な気持ちは薄れてしまった様な気がしています。
ゲーム制作におけるこの時期は毎年大きなマイルストーンと重なる事が多い為、そちらに気持ちが持って行かれてしまうからかもしれません。
今年もそれは変わらずなのですが、去年~今年にかけては何かが違います。
忙しさや苦しさは今まで以上であっても、毎日がイベントの様にワクワクしています。
それは恐らく、皆さんの応援を受けて進めるこのプロジェクトが本当に楽しいからだと思います。
イベントの準備に熱中して沢山の仲間とワイワイ祝い、そしてまた次のイベントの仕込みに入る。
それに近い気持ちがモチベーションになっているのかもしれません。
ありがとうございます。
現在皆さんの期待に応えるべく大きな改良を行っているので、しばらく大人しい時期が続いていますが、来年以降は少しづつワクワクするものを皆さんにも見ていただける様になって来ると思います。
お待たせして申し訳ありませんが、Risingも含めて百英雄伝完成までの過程をご一緒に盛り上げて行けたら嬉しいです。
引き続き、よろしくお願いします。
村上J
―小牟田
いや、ちょっと待って……もう年の瀬とかおかしくないですか?
誰かの陰謀じゃないですか? どこかに時間泥棒がいるんじゃないですか?
……落ち着け、落ち着くんだ……目を閉じて、大きく深呼吸して、
ゆっくりと目を開ければ、きっとまだハロウィン……って、んなわけあるかーい!
みなさん、こむにちは、こむばんは、Happy Holidays!
あまりの時の流れの速さに少し錯乱してしまった小牟田です。
こうしてみなさんと年の瀬を迎えるのも、もう2度目になるんですね。
リリースどころか開発もまだまだ途中の段階から、
こんなに多くの世界中の仲間たちと接しながら
百英雄伝を作ってるんだなと改めて実感します。
ありがとうございます。
錯乱している場合じゃないですね(笑)
振り返ると、昨年後半から企画の核となるフィールドやバトル、街、戦争、一騎打ちなどの
各要素のプロトタイプを作って、課題を洗い出して、それぞれの要素に対して
「これで最後まで作りきるぞ」という仕様を固めて行く慌ただしい1年でした。
それでも、まだまだ決めなければいけないことは山積みで
時間がいくらあっても足りません。
「あれもやりたい」「これも入れたい」と詰め込んで広げていた風呂敷をどうたたむか、
「守るもの」と「切り捨てるもの」の判断を誤ると取り返しのつかないことになるので、
そんなときは、このゲームの「コンセプト」を思い返すようにしています。
それこそが、みなさんが応援してくれている百英雄伝だと信じて。
来年からはいよいよ、「百英雄伝」は仕様を固めた各要素を
磨き上げていくフェーズへと入っていきます。
そして、まずは百英雄伝の前日譚となる「百英雄伝 Rising」がリリースされます。
楽しみにお待ちください!
それではみなさん、よいお年をお迎えくださいませ。
Hey there Heroes!
The year is coming to a close and, while for many it may feel like like 2021 is ending on a similar note to the last, we use the holidays to reflect on the love and support of those we hold dear, and we anticipate the potential and excitement that the next year holds.
And so we’d like to take the opportunity to thank all of you, our wonderful backers, for your ongoing love and support. Without you there to push us forward, we wouldn’t be realizing our dreams as we are today.
We can’t wait to see what the next year brings and are eager to share more joy and excitement with everyone in 2022.
Now, on to the updates!
◆ Hakugin
PROFESSION: The Far East
GENDER: Female
AGE: 27
FAVORITE FOOD: Baked custard
A master ninja and cool, composed warrior. However, she has a sentimental side. Hakugin is an old friend and rival of Mio, one of the few people Mio feels she can open up to.
While Mio is an idealist who pursues her aims unflinchingly, Hakugin is more of a realist. Each provides a healthy dose of perspective to the other. Hakugin’s mind was blown the moment she tasted her very first baked custard.
“Walk the right path? Heh, please. First you have to win. Then you can be choosy about your paths.”
Kawano’s Comment:
The results for the best Kunoichi character Kickstarter poll are in.
D Hakugin came out on top!
“Is that all?” you say? Well, I thought I’d give her a proper introduction after her win.
This is Hakugin.
She won by a landslide, so I have no doubt that we’ll see a lot of her in action in the game as well. I’m very excited for it.
As for Kunoichi A, B, and C…
Murayama:
How has this year been for everyone? This year was, and next year will be, filled with days of struggling with game production. I know we still have a way to go, but it would mean a lot to have you there by my side.
Kawano:
Hi, it’s Kawano. 2021 is drawing to a close.
Developers like us are well aware that making a game (especially an RPG) takes a long time.
Unlike games that go through production and then get announced to the public when the final product is within reach, this one started after receiving your support.
I can’t believe we are coming up to our second year…
It really pains my heart to make you wait for so long. I’m truly sorry.
Development still has a long way to go, so please, bear with us.
(In the meantime, Eiyuden Chronicle Rising, developed by Natsume Atari will be released!)
It should start getting a little bit colder in Japan now. Please take care of yourselves, everyone!
Murakami:
It’s that time of the year again.
My birthday is in November, so growing up, I’ve always looked forward to the birthday, Christmas, and New Year combo at the end of the year.
However, that sense of excitement has faded somewhere along the way.
It might be because the end of the year usually coincides with huge milestones in videogame development. So, I end up focusing on those aspects of my life.
While that is still the case, I feel like something has changed in the year that’s passed.
The challenges and trials have gotten harder, but I find myself having the same sense of excitement every day.
I think it’s because working on a project that is backed by every single one of you has been such a joy.
The sense of motivation I have right now feels like I’m throwing myself into event preparation and celebrating with my friends, then moving on to the next one.
Thank you so much.
We are currently making major improvements to meet everyone’s expectations, so we have been pretty quiet for a while. But starting next year, we will be able to slowly show you some very exciting things.
We are sorry for making you wait, but it would mean a lot if we could keep up the same enthusiasm until Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes and Eiyuden Chronicle: Rising are released.
Thank you all for your continued support!
Murakami J
Komuta:
Wait. What? The year is already ending?
There must be some kind of mistake. Are we sure there aren’t any time thieves at work?
Calm down… Chill… Close your eyes and take a deep breath.
When you open them back up, it will be Halloween again… Ah, who am I kidding?
Hello, everyone. Happy Holidays!
Komuta here and I’m really disoriented by how fast time is going by.
This is the second time we’ll be able to close out a year with all of you.
It really makes me appreciate the fact that we are making Eiyuden Chronicle
with overwhelming support from all over the world throughout this process.
Thank you so much.
I really don’t have time to be disorientated. Lol.
Looking back, from the latter half of last year, we’ve created prototypes and identified issues within the core elements of the game such as fields, battles, towns, large-scale combat, and duels.
It was a hectic year of getting to a place where we can confidently say “we’ll go with this take until the very end”.
There are still a lot of decisions to be made and it feels like there’s never enough time. How can I possibly fit everything in when there is so much I want to do? Making a wrong call with what to keep and what to cut from the game can be irreparable. But during those times, I try to always go back to the original essence of the game.
Because that very essence is what makes the Eiyuden Chronicle that you have chosen to support.
Starting next year, we’ll begin the process of solidifying and fine tuning the core aspects Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. But sooner still will be the release of the Eiyuden Prequel: Eiyuden Chronicle: Rising. I hope you’re looking forward to it!
I wish everyone a happy new year!