INFORMATION
お知らせ

お知らせ

「百英雄伝」第十三弾アップデート情報を公開いたしました。
- October 2021 Update -

※See below for update info in English

英雄の皆さま、こんにちは!

今週に入り日本はようやく秋模様となり、一晩で気温が10度も下がってしまいました(さむっ!) そんな中、皆さまと10月の熱いアップデートで暖まることが出来ればと思います!

お知らせ

東京ゲームショウ2021

そうです!私たちゲーマーをワクワクさせてくれるニュースや発表がいっぱいの東京ゲームショウが今年もオンラインで帰って来ました。お仕事などで見逃したものがあったとしても、ご心配なく!ここから全てご覧いただけます!

制作アップデート

背景コンセプトアート

砂漠の境界ルート

※画面は開発中のものです。

デザインコメント:村上
今回お見せするのは、砂漠エリアの近くにある自然が作り出した美しく壮大な迷路です。
乾いた地形ならではの様々な困難が、あなたの行く手を阻む事でしょう(ニヤリ)

なんて、妄想しつつ・・・
自分、RPGは大好きなんですが、迷路は苦手なんですよね・・(方向音痴)

百英雄伝にも当然迷路が出て来ますのできっと迷いまくると思いますが、
せめて迷っていても飽きの来ない、素敵な風景を用意したいな・・・と思います(笑)

コアメンバーからのメッセージ

小牟田

みなさん、こむにちは、こむばんは。
ディレクターの小牟田です。

めっきり寒くなりましたね。
先日、採れたばかりの銀杏を芋焼酎でいただきました。
季節はすっかり秋です!食べ物の美味しい季節になりました。

さて、百英雄伝の制作は、序盤のシナリオに従って各要素を繋いだプロトタイプを作って、
ワールドマップの見せ方や、街やダンジョン、シナリオデモのカメラワーク、
バトルでは、キャラの立ち位置や高低差のレギュレーションなど、
実際に動かしてみて見えてきた様々な課題に対して、
次のステップに移るためにゲームの完成形をイメージしながら、
1つ1つ答えを出して仕様を固めていくフェーズに入っています。

そして、仲間になる120人のキャラの中で、
バトルに参加するキャラの役割りも徐々に固まってきています。

村山さんから、このキャラはこんな特徴があって、
バトルではこういう役割りにしたいという方針がまず上がってきて、
こういう能力を持たせよう、攻撃回数やスキルはこんな感じで、
それならこう実装しよう、じゃあこんなアニメをさせようと
各セクションで話し合うんですが、

「ユーフェリウスにサメらしいことをさせたい」

というJさんのひと言が波紋を呼び、
「サメらしいって何?」「だって武器は鉄球でしょ?」
「鉄球はサメらしいのか?」「サメと言えば〇〇〇でしょう」
「それは表現できないから、こうするのはどう?」
と普段はアニメの内容はJさん率いるキャラ班で固めるんですが、
実装仕様(作り方)に関わる問題だとパートリーダーが集まり
大真面目にサメについて話し合うサメサミットが開催されました(笑)
果たして、どんなアニメになるのか……それは完成してからのお楽しみです。

で、そんな話があった後に、
ネットでイカすTシャツを見つけたんですよ。(こっちが本題なんですけどね)

最高じゃないですか? これ。
サメに食われた少年がサムズアップで

“STAY POSITIVE!”

サムネイル見た瞬間に即買いしました。
はにかんだ笑顔と雑な食われ方がたまりません。

僕もこの少年を見習って、
どんな困難に直面しても前向きでいたいと思います。
引き続き応援よろしくお願いします!

ハロウィン

ハロウィンを嫌いな人はいませんよね!怖い映画、ぞっとしてしまうゲーム、恐ろしい知らせなどであふれるシーズンです。

おどろおどろしいこのハロウィンシーズン!百英雄伝のチームから皆さまへ、ハッピーハロウィンとお伝え出来ればと思います!

October  2021 Update

Hey there Heroes!

Japan is finally experiencing the Fall chill this week as the weather dropped 10 degrees overnight (yikes)! So let’s heat things up with a new batch of October updates!

Notifications

Tokyo Game Show 2021 Round Up

Tokyo Game Show was a busy time for us and we hope you all enjoyed what 505 Games had to show. And if time zone differences got in the way of keeping up with all those updates, worry not! You can find everything shown right here.

Production Updates

Background Concept Art

Desert Border Route

*Images are from a product still in development

Comment: Murakami
Today, I’d like to show you a beautiful, naturally occurring maze near the desert area.
The dry terrain will present an array of challenges to halt your progress (heheh).

Wait, I’m getting carried away…
I myself love RPGs, but I’m not too good with mazes. (I have no sense of direction.)

I’m sure to lose my way in the mazes of Eiyuden, so to prevent boredom,
I at least want to prepare some beautiful scenery (lol).

A Word from the Team

Komuta

Hello, everyone.
I am the game’s director, Komuta.

It seems to be getting colder and colder recently.
The other day I had some freshly picked ginkgo nuts and shochu.
It really feels like fall now! It’s the season of delicious food.

As for the work on Eiyuden, we are currently in the process of making a prototype that connects up each element in the early stages of the game,
and responding to various issues that have come to light during testing,
like how to view the world map, the towns and dungeons, camera work for the demo,
managing the positioning of the characters and height differences during battle, and so on.
We’re working on solving each of these issues one by one and finalizing the specifications so that we can move onto the next step,
while also keeping an image of the full, completed game in our minds.

Also, among the 120 characters joining,
the roles of the characters who will take part in battles are gradually being solidified.

Mr. Murayama first came up with the characters’ features,
what role he’d like to see them play in battle,
their abilities, the number of attacks, their skills,
and then how we’d implement them and what the animation would look like.
We went over each section, but then we’d receive remarks from Mr. J like,

“Let’s make Yuferius more shark-like”

and they’d created a stir.
“What does shark-like even mean?” “His weapon is an iron ball, right?”
“Are iron balls shark-like?” “When you think of a shark, you think of so-and-so, right?”
“We can’t really do that visually, so how about this?”
Usually the content of the animation is decided by Mr. J’s character team,
but if the problem is related to implementation specifications (how to create it in-game), the leaders of the different parts gather
and have a very serious Shark Summit about sharks (lol).
Now, as to what kind of visuals come out of all this… That’s something to look forward to.

By the way, after the Shark Summit,
I found a cool t-shirt on the internet. (This is the important part of the story.)

Isn’t it the best? This right here.
A shark eating a little kid who’s giving a thumbs up saying,

“Stay Positive!”

Once I saw the picture, I immediately bought the shirt.
I can’t get enough of that kid’s cheery smile despite him being eaten by a shark.

I want to follow this boy’s example
and stay positive no matter the situation.
Thank you all for your continued support!

Halloween

Who doesn’t love Halloween, the season of scary movies, creepy games and spooky tidings? 
In the spirit of all things spooky, the Eiyuden team wishes everyone a HAPPY HALLOWEEN!