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お知らせ

お知らせ

「百英雄伝」第十一弾アップデート情報を公開いたしました。
- August 2021 Update -

※See below for update info in English

英雄の皆さま、こんにちは!

夏も真っ盛り!ということは・・・気温は上がり、次のアップデートへのワクワクも真っ盛り!さぁ今すぐ飛び込みましょう!

制作アップデート

キャラプロフィール

◆ カサンドラ

出身:エルフ種族
性別:
年齢:?歳
好きな食べ物:ブロニー産のワイン

妖艶なエルフの女性。宿を経営しているが、いつもけだるげな雰囲気を漂わせている。
セクシーな姿で、それを見て目のやり場に困っている少年をからかったりしている。
かつてはエルフの街にいたが、何かの理由で街を出ることになったらしい。

「あら、いらっしゃい……ふふっ、かわいいお客さんだこと……
ねぇ良いワインがあるの。その味……教えてあげましょうか? 今夜にでも」

キャラデザインコメント:河野
妖艶なエルフのお姉さんということで、勝手にお酒が強そうで、でも宿屋を切り盛り
する手腕もあって、客を見極める目もシビアなはずで……とかとか妄想しつつイメー
ジを盛り込んでみました。頭の飾りは「出身などがわかる感じで」とのオーダーです。
この辺りにも色々設定があるっぽいですねー。

モンスター紹介

◆ ドリリングゴーレム

ルーンの遺跡での発見報告があるルーンゴーレムの一種。
巨大な腕を振り回すパワフルな攻撃が特徴。
魔導レンズからのエネルギーを動力源としていると考えられている。

コアメンバーからのメッセージ

J-diary vol.3

暑い!
季節はすっかり夏ですねぇ。
オリンピックを観てお気づきの方もおられるかと思いますが、東京は世界でもトップクラスにヤバイ暑さが続いています。

みたいな・・・・

季節感のある話題から入りたい所ではありますが、実際の私の毎日と言えば、
相変わらずの在宅ワークで、クーラー全開。
椅子からあまり動かず、全く季節を感じない生活が続いております・・・・

ご無沙汰しております。
毎月の電気代の請求額に怯える今日この頃、村上Jです。

さて、今月は私からのデザイン近況報告となります。

デザイン全体としましては、ここまでに本番想定で作った各素材をゲームの基礎システムに載せてみて、通しプレイをしながら全体のバランスチェックが出来る様になった所です。

遊びながらチェックする事で、遊んだ時に出てくるグラフィック面での問題が今まで以上にわかりやすくなりましたので、その辺りの課題をまず洗い出して行こうとしています。

また、最終的なビジュアルに向けてどう素材をブレンドし、チューニングしていくか考えるのもここからの大事な作業となります。

本来はここが一番楽しい作業になるのですが、RPG制作は同時進行でやるべき作業がとても多く、なかなか楽しんでいる余裕がないのが少々悩みです。

RPGって要素多すぎだわ・・・
と、改めてRPG制作の大変さを痛感しております。

個人的実作業としては、ピクセルアート関連の作業が相変わらずな感じで(笑)
今は、想定以上に3D背景の時間とコストがかかるなぁ・・・といった感じの課題が発生しているので、そこを最優先で解決せねばという状況でしょうか。

そんな感じで、引き続き色々な課題を抱え日々奮闘していますが、
ゲームという世界の中で、ようやくキャラクター達に命が吹き込まれ始めた事に喜びを感じています。

ティザームービーはあくまでもイメージと見た目に限定して切り抜かれた1シーンだったので、村山さんの本シナリオや世界観にキャラクターが載ってくるとやはりワクワクしますね。

引き続き、皆さんの期待に応えられる様、努力して参ります。

MURAKAMI J

August 2021 Update (25th)

Hey there heroes!

Summer is in full swing, temperatures are soaring and so is the excitement for our next content update! Let’s just jump right in!

Production Updates

Character Profile

◆ Cassandra

Profession: The elves
Gender: Female
Age:
Favorite food: Wine from Bronni

For an innkeep, you’d think Cassandra would at least try to feign industriousness, but she always comes across as a bit languid. Still, that doesn’t stop her from tugging at the heartstrings of the boys, who are never quite sure what part of her they’re allowed to look at.

Cassandra hails from an elven town, though it’s not clear why she left.

“Oh… *yawn* Welcome. Aren’t you a cutie. Staying the night? I have a fine wine that’s just begging to be…mm hm hmm…uncorked.”

Kawano’s Comment:
While coming up with her design, I had imagined her as a voluptuous elf who had a nurturing side to her, like that of an elder sister. She’d be able to drink anyone under the table but still have the patience to run an inn; while having the finesse to discern her patrons’ unique quirks with a single glance. I was requested to give her some sort of accessory on her head that would indicate where she was from. It seems there might be a backstory to these here.

Monster Showcase

◆ Golem Pulverizer

This rune golem variant has been sighted in the Runebarrows. If you see a pair of massive, meat-grinder arms hurtling toward you—congratulations, you’ve found it! The working theory is that it’s powered by a lens.

A Word from the Team

J-Diary Vol. 3

It’s boiling hot!
We’re really in the dead of summer.
If you’ve been watching the Olympics, you’ve probably noticed how hot it can get in Tokyo. We’ve been getting some world-class temperatures lately—or so it seems at least…

I wanted to start this with something seasonal, but in truth, I’ve been working every day from home with my AC on full blast.
I barely get out of my seat, and I haven’t had a chance to savor the seasons firsthand…

Hey all, it’s been a while—J. Murakami here, currently terrified to see what this month’s electric bill will look like.

Here’s our update on the design for the month.

We’ve inserted the assets created thus far into the game, and we’re at a stage where we can play through it, making balance adjustments as we go.

Since we’re checking everything as we play, it’s a lot easier for us to see what’s going wrong when graphical issues pop up. We’re spending most of our time fixing these at the moment.

We’ll have to fine-tune the assets and decide how we want the game’s visuals to turn out which will be a huge task afterwards.

Normally, this part’s the most fun, but everything needs to be done in parallel, so it can get quite stressful.

There are just so many moving bits to an RPG… It’s been a real reminder of how tough it can be to make one.

I’m in charge of creating the sprites and all I can say is it’s coming along lol. The 3D backgrounds are taking up a lot more time and money than we first anticipated, so we need to sort that out right away, I guess.

As you can see, we’re just stepping up to the plate each day and batting away the issues that come our way. We’re finally starting to breathe some life into our characters in this world we call a game so that’s always exciting!

The teaser video only contained one scene to show the concept of the game and how it would look, which is why we’re ecstatic to see Murakami’s story, world, and characters spring to life.

We appreciate your continued support and hope to meet your expectations!

J. Murakami