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お知らせ

お知らせ

「百英雄伝」第十弾アップデート情報を公開いたしました。
- July 2021 Update -

※See below for update info in English

英雄の皆さん、こんにちは!
7月のアップデートがやってまいりました!

バッカーさまへのお知らせ

新規バッカーストア閉店

悲しいけれど、良い出来事にははじまりもあれば終わりもあります。ここに、新規バッカーストアが2021年8月28日にクローズすることをお知らせいたします。これは、大変嬉しいことではありますが、ご支援してくださるバッカーさまが増えているいまの状況が続くことで、チームの方がきちんとした対応・管理が難しくなっていくことが予想されるためです。ゲームの完成に向けて、開発により多くの力を注ぎたいと思っています。

もし皆さまのお友達や家族、ペットの中にバッカ―ヒーローになりたいという方がいれば、ぜひ来月末までに教えてあげてくださいね!

新規バッカーストアはクローズしますが、キャンペーンでご支援いただいた皆さま向けのレガシーバッカーストアはこれまで通り続きますので、ご安心ください。すでにバッカーになっていただいている皆さまは、レガシーバッカーストアからアドオンの購入が可能です。

Discordに参加しよう

私たちはこのところ、Discordの3つのスタンダードロールと特別貴族バッカーロールの配布、そしてそれに関するカスタマーサービスでの問題対応に専念してきました。Discordロールについては、皆さまがキックスターターアンケートで回答してくださったメールアドレスにお送りしていますので、忘れずチェックをお願いします!

Discordでは、『百英雄伝』のクリエイターと直接会話をしたり、様々なDiscordゲームに参加したり、『百英雄伝』に関することを話し合ったり、ポイントを貯めて素敵なグッズを購入したりすることができます。Discordでより多くの英雄を集めると、コミュニティはより強くなります!まだDiscordに参加していない皆さまには、今回のアップデート掲載後にメールでご連絡を差し上げる予定です。

Discordへの参加を希望しない方もいらっしゃることは承知しています。もしこのご連絡が不要であれば、無視するか削除していただくようお願いいたします。今後Discordについてのご連絡を私たちからお送りすることはございません。そしてご興味のある皆さまはぜひ参加して、最新情報を間違いなくゲットしてくださいね。

制作アップデート

キャラプロフィール

オーモンド

出身:ドワーフ種族
性別:
年齢 :36歳
好きな食べ物:オムレツ

背中に大きな荷物を背負ったドワーフの鉱夫。荷物には仕事に必要な道具を全て揃えている。
耳が良くハンマーで岩を叩いてその反響で鉱石の在処を探す事ができる。
性格は妙にせっかちな所がある

「よしよし、ここにテントを建ててハンモックはこっち、ここでの仕事は長くなりそうだからカマドも立派なものを作るとするか、ふむふむ1時間もあれば出来るか」

キャラデザインコメント:河野 
最初はヒゲボサボサワッサワサの、非常によくあるドワーフイメージでラフを渡したのですが、「キッチリ準備する性格なのでヒゲは結んで」「服は汚れが目立たないような色で……」等々ピンポイントでコメントが。
というわけで、「きちんと感」をお手入れされた感じの髪やヒゲで表現してみました。個性出たと思いますがどんなもんでしょう。

背景コンセプトアート

キャンプ村(仮称)

デザインコメント:村上 
まだ詳細は明かせませんが、帝国軍と連合軍のキャンプがあるエリアの制作用ラフ資料です。
ここから変更が入る可能性はありますが、こういった資料と製品版での違いを楽しんでもらえたらと思い、
いくつかのデザインを公開させていただきます。
自分がキャンプ好きというのもあり、テントのデザインを進めているととてもワクワクです。

コアメンバーからのメッセージ

みなさん、こむにちは、こむばんは。
ディレクターの小牟田です。

この前もJさんが書いてましたけど、月日の経つのが早い!早すぎる!!
日本は関東も梅雨明けして夏真っ盛りです。(今年も残り半分切ったとか信じたくない)

最近の僕はというと、村山さんから上がってきたシナリオから
今回の百英雄伝の舞台となる世界の地図を作っています。

シナリオや企画、デザイン、プログラムの各セクションで多くのスタッフが
並行して動いているため、各セクションの作業が滞ったり、
巻き戻ったりしないよう、決めなきゃいけないことを1つずつ決めていくのが
僕の役割りなんですけど、今、熱いのが「世界地図」です。
他にも決めなきゃいけないことは山積みですが……^^;

プロット段階で読み解ける情報から僕が妄想半分で作った地図を、
村山さんとあーだこーだ話しながら詰めていくんですが、
「ぺリエールのいる街から北西に村が1つあって、その南西にダンジョンを置いて欲しい」
「そのダンジョンはぺリエールのいる街からも南西方向にある」
と、えらく具体的な話が出たかと思えば、
「自然な地形で関所で通行止めされてるわけじゃなく、
 あるシナリオ以降でないと通れない場所」
「要件を満たしてればデザイン先行でOK」と、なぞなぞみたいな話が出てきたり、
突然「大樹林」というワードが飛び出したりすることもあり、
その情報から徐々に正確な世界地図へと変貌していく様は、まさにネオ・アトラス!
(大好きなんですよ、ネオ・アトラス。新作出ないかなぁ……)

RPGの世界地図を作るのはいつもワクワクしますね。

村山さんからはシナリオとゲームデザインの観点から
押さえるべきポイントが伝えられ、フリーなイベントなどで使用する
街やダンジョンなどを配置したら、次はJさんや担当のデザイナーと
ここのロケーションはこんな感じにしようとか、
この場所から見た遠景にはインパクトが欲しいよねとか、
冒険する世界の全貌が見えてくると、スタッフのテンションも上がってきます。
早くこの世界を歩き回りたい!冒険したい!!

そんなこんなで、うだるような暑い日が続いていますが
夏バテ防止には、トマトとツナの冷製パスタ(ニンニクマシマシ)!
簡単!おいしい!ヘルシー!でオススメです。

みなさんも体調には気をつけて、夏を乗り切りましょう。
引き続き応援よろしくお願いします!

キックスターター1周年、ありがとうございます!

村山
あの熱狂のKickStarterキャンペーンから、もう一年。思い返すと……テンション高すぎでやや反省(笑)。
でも、あの日皆さんが開いてくれた道は、一年が経ち非常に大きなゴールへと確実に繋がる道となっています。ありがとうー!!!!

河野
あの日からもう1年……!
まだまだ日々キャラクターのイラストを描き続けていますが、
そろそろ折り返してる……のかな……?
というわけで、完成までもう少々お待ちください!
皆様のご支援で、今日も頑張れてます!
本当にありがとうございました。

村上J
Kickstarterから早くも1年という事ですが、この1年は百英雄伝の事だけを考え続けた1年となりました。
プロデュース業務では、皆さんから支援いただいた資金をどう上手く生かし、期待に応えられるプロジェクトとして成り立たせるか?
足りない資金はどう集めるか?
制作スタッフはどういったタイミングで増員していくか?
等々・・・色々自分達でやらねばいけない事が山積みでしたので、常にバタバタしていました。
アートディレクション業務では、プロトで作成したイメージを実際のゲームの仕様に合わせて再構築。
どんな状況にでも耐えられるグラフィックの構造と画作りに、日々トライ&エラーの繰り返し。
日中は理想と妥協の線引きに時間を奪われ、素材作りは深夜に集中。
この激しい忙しさは何だ!?時間がどんどんなくなっていくぞ!!全く気が休まらないぞこりゃ!!
・・・・・・みたいな1年でした。
でも、何だか全然辛いとかはないんですよね。
多分、
「今生み出しているものの先には、確実に喜んでくれる人がいる」
これがあるからじゃないかな?って思います。
なので、「Kickstarterやって良かったな!」て最近よく思います。
支援いただいた皆さまには、お待たせしており申し訳ありませんが、
日々こんな感じで元気に頑張ってますので、引き続きどうぞ応援よろしくお願いします。

小牟田
なんと、去年の7月末に行ったKickstarterキャンペーンから早いもので1年が経ちました。
あの日から「百英雄伝」という僕たちの夢が現実のものとして動き始めたんですよね。
キャンペーン中にみなさんから届いた熱量は今でも胸に熱く燃えております。
特に最終日の生配信の熱狂はゲージが振りきれるほどのパワーをいただきました。
ありがとうございます! 引き続き応援よろしくお願いします!
そろそろ、チョウチンアンコウの魚人をどうやってねじ込む……もとい、英雄にするかを真剣に考えなければ!

July 2021 Update

Hey there heroes!
It’s time again for your July monthly update!

Backer Notifications

Slacker Backer Store Closing

Sadly, all good things must come to an end, and so we are announcing the closure of the slacker backer store on August 28th, 2021. This is largely because the growing number of backers is becoming harder to manage logistically and the team would like to focus more of their energy towards driving the development of the game towards completion.

Rest assured, this is NOT the legacy backer store, which will continue to stay open! Any current backers will still have the option to buy add-ons from the legacy backer store.

So be sure to spread the word, in case you have any friends, family or pets that would like to join the ranks of our backer heroes over the next month!

Join the Discord

We have been working hard distributing our three main discord roles alongside the special Noble backer role, and are working through any open customer service issues relating to this. Discord roles are handled through a bot that will send an email to the one you listed on your kickstarter survey, so be sure to keep an eye on it!

Because Discord is a way to chat directly with the creators of Eiyuden Chronicle, participate in a wide variety of fun discord games, discuss anything related to Eiyuden Chronicle, and accrue points that can later be used to purchase cool merchandise, the more heroes we can gather on the discord, the stronger the community becomes! And so, we will be sending a reminder email to everyone who has not joined us there yet after this update.

We know not everyone wants to participate via discord, however, so if you are not interested in receiving these notifications you can ignore or delete the email and we will not send any future notifications about Discord. Otherwise, if you are interested please do opt in so we can keep you updated properly.

Production Updates

Character Profile

◆ Ormond

Race: The Dwarves
Gender: Male
Age: 36
Favorite food: Omelet

This dwarven miner’s oversized pack is crammed with every possible tool he might need for the job. Ormond has keen ears and can locate ore just by striking the rock with his hammer and listening to the hum. However, he sometimes makes it seem like everything has to happen on the double.

“Right, we’ll pitch the tent here, and a hammock here. Oh, and if we’ll be toiling here awhile, we must build a proper stove. Aye, with a little elbow grease, we’ll be up and running within the hour!”

Kawano’s Comment
In the first stages of the design process, I gave Ormond more attributes typically associated with dwarves and submitted a rough sketch of Ormond with a bushy, unkempt beard. But the team quickly pointed out that his meticulous personality would mean he’d most likely keep his beard neatly braided and wear colors that would mask the dirt on his clothes.
So here is the cleaner and more presentable version of him. What do you think?

Background Concept Art

Camp Village (Working Name)

Murakami’s Comment
We still can’t reveal much, but here are some early images of the Empire and the Allied Forces’ camps.
Things often get changed, but we thought you’d enjoy seeing the differences between the production process and the final product.
I’m an avid camper myself, so I always feel a sense of excitement when I see the progress of the tent designs.

A Word from the Team

Hello everyone. I hope you’re having a komu-tastic day.
It’s me, Komuta.

J wrote about it in the last update, but time really does fly! Too fast in fact!

The rainy season just ended in Japan and summer is in full swing! (I really don’t want to believe that half of the year is already over.)

I have been busy creating the world map for Eiyuden, based on the plot Murayama’s created.

Story, planning, design, programming—a lot of people in different departments are working in parallel with one another, which can sometimes cause delays.
One of my main duties is to make the final call on things so we don’t have any setbacks, but I just can’t pull myself away from working on the world map—even though I still have a ton of other decision-making calls to make… ^ ^;

Using some of the more finalized elements of the plot, I’ve come up with a rough idea for the map, and have been brainstorming with Murayama to fill in the gaps.

“There’s a village northwest of the town Perrier is in, and I want to put a dungeon southwest of that village.”

“That dungeon should also be southwest of the town where Perrier is located.”

Just when we think we’ve laid down the concrete foundations, we’ll get a message like:
“There isn’t any terrain warding off this area, but you won’t be able to access it until you reach a certain point of the story.” Sometimes, we’ll get directions that seem almost like a riddle, too!: “If you have the proper requirements, you can move forward with the design.” Other times, we’ll be given a keyword out of nowhere like “massive forest.” But with each new piece of information, the world map begins to take shape, piece by piece—a bit like Neo Atlas! (I love Neo Atlas. I hope they come out with a new one soon…)

It’s just so exciting to create the world map for an RPG game.

Murayama usually gives me the fundamental details from a story and game design perspective. After adding towns and dungeons, we go to J and the designers to discuss how we want the locations to look and feel—for example, “I want the view from this spot to have more impact.” Once we start to see the larger picture, everyone gets more and more hyped—”I want to take a stroll around this world! I want to go on an adventure!”

And that brings us back to the sweltering heat of summer. Here’s a little something to combat the heat, my Cold Tomato and Tuna Pasta (extra garlic)! It’s easy to make, tasty, and really good for you! Give it a try!

I hope you all take good care of yourself and let’s get through this summer together.
We appreciate your continued support!

Eiyuden Anniversary: Thank you for 1 year

A message from Yoshitaka Maruyama
A whole year has already passed since we started this crazy Kickstarter campaign. Looking back on it now, I think the excitement of it all was way too much (lol).
But, you illuminated a path for us, and this year, we’ve been working to achieve the lofty goal waiting at its end! So thank you!!!!

From Junko Kawano
It’s been a year already…!
I’m still coming up with character designs every day and sometimes I wonder if it’ll ever end…
Which is why I have to ask you guys to wait just a little longer until we get this finished!
With all your support, I’m able to keep pushing forward every day!
Thank you all so much.

From Junichi Murakami
One year has passed since we started this Kickstarter, but every day of it has been spent thinking about Eiyuden Chronicle.
From a production standpoint, we wondered how to best use the funds you’ve given us to meet everyone’s expectations.
“How should we go about collecting any extra funds we need?”
“When will we need to onboard more staff?”
And so on and so forth… We were always scrambling with the mountain of things we needed to do.

Then from an art direction standpoint, we’ve rebuilt the prototype based on how the actual game is going to play. Creating graphic structures and images that are stable enough has been a daily back and forth of trial and error.
We lose our daylight hours negotiating ideals and compromises, while our evenings are dedicated to creating resources.

“How can I be this busy?! We’re running out of time! Will I ever get any rest?!” …pretty much sums up the past year for me.

But I don’t regret it a single bit.
Probably because I know there are people out there who will enjoy what we create.
So lately, I’ve found myself thinking about how glad I am that we did a Kickstarter in the first place.

I’m sorry to keep all of our supporters waiting, but I’m going to keep doing my best every day. So, please keep rooting for me!

From Osamu Komuta
Can you believe it’s already been a year since the Kickstarter campaign last July?
That was the moment we started working towards making our dream of Eiyuden Chronicle a reality.
The passion I felt from everyone during that campaign still burns in me now.
Especially during our closing stream. The excitement we felt from everyone was off the charts.
Thank you so much! Please continue supporting us!

Now, to figure out a way to include footballfish merpeople… I need to seriously consider just making them a hero!