※See below for update info in English
―村山
我々、ラビット&ベア・スタジオズも東京ゲームショーに参加しました。
それに合わせて、Gamescomに続き新たなトレイラーも発表しています。
まだ、百英雄伝の全容が公開されたものではありませんが、街中をノアが駆け、戦闘においては多くの仲間とともに戦う姿が垣間見えるものとなっています。
このトレイラーには、百英雄伝が目指しているテーマが表されています。戦闘シーンにおいて顕著ですが、ピクセルアートによって描かれたキャラクターモーションは時にコミックのようにユーモラス、時にはシリアスな決めポーズを見せています。
それは、プレイヤーにキャラクターへの愛着をもたらすものになるでしょう。
そして、もう一つはこれらのピクセルアートのキャラクターが、奥行きある背景の中で描かれているということです。
かつての2Dゲームにおいては、そのグラフィックはパンフォーカス、キャラクターもその奥の背景も、前景も全てが焦点があってる状態で描かれていました。
百英雄伝においては、被写界深度を用いた背景描写を行っており、戦闘シーンにおけるカメラの移動、またはノアが街中を走るシーンで奥行きの変化が描写されています。
また、光源の変化といったものも描写されていきます。
愛着あるピクセルアートを最新のグラフィック表現の中で生き生きと描き出す。
それが百英雄伝の目指す世界になります。
さて、東京ゲームショー自体についてですが、自分はあまり会場内を見て回ることはせずに、時間の合間はインターネットカフェのマッサージチェアにて体力回復に努めていました。
ずいぶんと睡眠不足解消になりました。
―河野
河野です。
TGSでは百英雄伝Rising のパッケージ版をはじめ、百英雄伝本編の新しい動画なども無事お披露目することができて何よりでした。
今後も(もちろん、ネタバレには留意しつつ……)色々と追加の情報を適宜出していければと思いますので、お待ちいただければと思います。
それにしても、このところなんだかJ R P G界隈が賑わってきた気がしますね! それはとても嬉しいことで、そして百英雄伝もその一つとして、皆様に愛される作品となるように頑張って作り上げなくては……と、改めて気合を入れ直すこの頃です。
ではではまた。
―村上
TGS2022のお礼
先日のTGS2022において、新しいトレーラーや声優の発表をさせていただきました。
公式放送やインタビューの視聴、また会場に直接足を運んでくれた皆様、ありがとうございました。
世界中の皆さんから感想や応援のコメントをいただき、本当に嬉しかったです。
TGSへのメンバー全員揃っての参加は、今回が初めてでした。
久しぶりに外へ出て対面で発表です。
非常に緊張するのではないか?と色々心配でしたが、メンバーやファンの皆さんが集うのって、なんと心強い事か。
実際参加してみたら、仲間のお陰でさほど緊張せずに、楽しく発表する事が出来ました。
制作の方は各所でお話した様に、まさに今量産時期に入り大忙しですが、少しでも新しい報告を皆さんに出来ればと頑張ってトレーラーも作りました。
特に一騎打ちシーンはGamescomの続きを見せたくて、少し多めに入れる事にしたのですがいかがでしたでしょうか?
楽しんでいただけましたか?
まだまだ、見せたいシーンは多々ありますが、今後また少しづつ公開範囲を広げていきますので、楽しみに待っていてください。
それにしても、やはり対面式のイベントはとても良いものですね。
多くの方の協力、期待によりこのプロジェクトが本当に成り立っている。
必ず成功させたい。皆で喜び合いたい。
そんなモチベーションが今まで以上に高まった4日間でした。
今回は母国での開催でしたが、海外でもゲームショーは沢山ありますよね。
チャンスがあれば世界中の会場へ飛んで、直接皆さんにお会いできたら嬉しいなと、心より思いました。
そんな日が早く来る事を祈りつつ・・・・
制作の方、更に気合を入れて頑張って参ります。
引き続き、応援よろしくお願いします。
村上J
―小牟田
終わっちゃいましたね、TGS2022。
こむにちは、こむばんは、TGS会場ではウサギになったりもした小牟田です。
実は公式生放送の舞台裏はこんな感じになっていました。
TGSが終わってからも公式生放送やステージイベント、
インタビュー記事をご覧くださった方々から、
たくさんの温かいコメントをいただきました。本当にありがとうございます!!
そして、ようやく……ようやく、GamescomとTGS2022で
みなさまに実際に百英雄伝が動いている映像をお披露目することができました!
映像を出すのは昨年のE3以来、1年以上もお待たせしてごめんなさい。
そんなトレーラーにも多くの反響があり、
嬉しさとプレッシャーのゲージが振り切れています(笑)
TGS版のトレーラーでは最新映像に加えて、何と!声まで入ってたんですよね。
そこに驚かれた方も多かったと思います。
そう、既に音声収録も始まっているんです。
信じられない、信じたくない、時間よ止まれ~。
そんなこんなで、慌ただしさに拍車が掛かってきた今日この頃ですが、
これからもちょいちょい開発の途中経過をお見せしていきたいなーと思います。
みなさまに楽しんでいただける作品になるよう全力を尽くしますので、
引き続き、応援よろしくお願いいたします!
追伸
もっといっぱい見て欲しかったのに尺の都合でカットされてしまった
あんなシーンやこんなシーンもたくさんあるんですよ(涙)
なのでコッソリと敵を一刀両断にするユウゴのスクショを貼っておきますね。
―Murayama
We at Rabbit & Bear Studios participated in this year’s Tokyo Game Show. We also released a new trailer at Gamescom.
We still haven’t revealed everything about Eiyuden Chronicle yet. But you can get a glimpse of Noah running through a town, and see lots of party members fighting in battle.
The trailer shows the themes we’re going for in Eiyuden Chronicle. The battle scenes are rather striking, and the pixel art for the characters can look somewhat like a comic, sometimes humorous or sometimes serious. We believe that will make players feel affection towards the characters.
Another thing we showed off was the pixel art characters being drawn deep in backgrounds. In older 2D games the graphics were pan-focused, making the characters, the depth of the backgrounds and the foregrounds all the focal point.
But in Eiyuden Chronicle we make our backgrounds with depth-of-field, and it allows for the camera movement in battles, or things like the changes in depth in the scene with Noah running in town. We can also make use of changing different light sources.
Everyone’s favorite pixel art style, enhanced and made more lively by modern graphical expression. That’s the world we’re aiming for in Eiyuden Chronicle.
Now, as for TGS itself, I wasn’t able to get around the venue much myself. I was so busy that I used what little spare time I had using a massage chair at an internet cafe to get back as much energy as I could.
It helped cancel out the lack of sleep I was going through.
―Kawano
Hi, everyone! It’s Kawano.
I’m glad we were able to show off Eiyuden Chronicle: Rising and a new video of Eiyuden Chronicle.
In the future, I’d like to reveal some additional information (while not spoiling anything, of course). Please keep your eyes peeled for that.
And it seems like the JRPG space is starting to get pretty lively! That makes me very happy. It also means that we have to work hard to make Eiyuden Chronicle a game that you’ll all love. It’s got me all psyched up again.
Later!
―Murakami
Thanks for TSG 2022!
In TGS 2022, we were able to release a new trailer and announce the voice actors. I wish to express my thanks to everyone from the official broadcast, people who watched the interviews, and everyone who came to the venue. Thank you all so very much! It made me very happy to see opinions and support from everyone around the world.
This was the first time all of the staff were able to get together to participate in TGS. The first time in a long time we were able to do an announcement face-to-face. I was worried that I’d get really nervous, but seeing members and fans gathered together made me feel very reassured. When the time came, I was able to help put on a fun announcement with my friends keeping me from getting nervous.
As far as production goes, like I said, we’re really into the production phase and very busy. But we wanted to make sure we could get some new info out to you guys, and worked hard on the new trailer. I really wanted to show off the dueling scene, so I might’ve put too much in for the Gamescom version. But what did you think? Did you enjoy it?
I’ve got so many other scenes I want to show you all. We’re going to slowly start showing more and more as we go, so we hope you’re looking forward to it.
And man, face-to-face events are great. It’s taking the efforts and expectations of many to keep this project going. And we will succeed, no matter what. We want to make you all happy. Those four days increased my motivation to its limits.
This time, it was an event in our home country. But there are plenty of game events overseas. This event made me think that if we have the chance, I’d love to go to venues around the world and meet you all. I pray that that day comes soon…
Now I’m super psyched for production, and will work hard to make you all proud. I thank you all, and ask for your continued support.
J Murakami
―Komuta
So, TGS 2022 is over. Komunichiwa, komubanwa. This is Komuta, the guy who even turned into a rabbit at the TGS venue.
This is what it was like backstage at the official broadcast.
Even with TGS over, we had so many warm comments from people who saw the official broadcasts, stage events, and interviews. Thank you all so very much!
And finally… finally, we were able to show you guys footage of Eiyuden Chronicle actually running at Gamescom and TGS 2022! We’re sorry that it took us over a year since the last video at E3.
We’ve had a lot of responses to the trailer, and it has my happiness gauge and pressure gauge filled past the max levels! (lol)
For the TGS trailer, we added even more new footage and even voices this time! I feel like a lot of people were surprised at the voices.
That’s right, we’ve already begun recording the voiceovers. I can’t believe it. I don’t want to believe it. Someone stop time!
We’re being pushed ahead with a lot of busy things, but even so I’d still like to give you guys some progress reports on how development is going every now and again. We’re giving our all so that this game will be something you all will truly enjoy! Thank you all for your continued support!
P.S. There were a lot of extra things I wanted to show you guys, but we ran out of room footage-wise. There’s so many scenes I wanted to show you all! (Crying)
So instead I’ll sneak in a screenshot of Hugo slicing an enemy in two in a single stroke.