※See below for update info in English
ハッピーホリデー!
2020年の7月に行われたKickstarterから始まった『百英雄伝』プロジェクトもすでに3回目の年末を迎えました。
ゲームの制作、特にRPGの制作が長くなるのはわかっていたのですが、それでもずいぶんと時間が経ちました。
思い返すと、いろいろと大変な事もありました。
Kickstarterをはじめるにあたり、その何ヶ月も前からその準備を進めていました。もちろんトレイラー動画の作成や、提示するゲーム内容をまとめる事などいろいろありましたが、トレイラーの一つとして作成された実写ムービーの撮影は大変でした。
撮影自体は一日で行われたのですが、撮影場所の都合であちこち場所をかえて歩かされて、そして要所要所では黄色シャツにマントに鍋という格好で、奇声をあげさせられて、夕方頃のラストシーン近くでは疲れ果てて、声がでなくなってしまいました。
更に、その後に動画内で仲間を呼ぶためにわたしが「えいゆーでーん!」と叫ぶシーンにノイズがあったらしく、後録してくれないかと……しかも一人で。
えぇ、やりました。近所の公園で。
スマホのレコーダーを起動させて、一人で「えいゆーでーん!」と叫んでいる謎の男。不審者ですね。
そんな事を思いつつ、今年もありがとうございました。来年もまだもう少し、お付き合いください。
河野です。
気がついたら今年もあっという間に終わりが近づいていてびっくりしておりますが、皆様いかがお過ごしでしょうか。
さて、私の方はキャラクターイラストの仕事も終盤とはいえまだ続いております一方で、最近はドット作業もちょっとだけお手伝いさせていただいておりますです。
具体的には、各種お料理のドット絵になります。
何から何まで、ものすごい数の職人芸ドットが並ぶ中なのでなかなか緊張しておりますが、キャラクターたちが美味しく食べてくれそうなものを目指しました。
こんな感じになります。(このメニューはゲームには登場しませんが 笑)
皆様も良いお年をお迎えください。
ではではまた。
Happy Holidays!
皆さんこんにちは、村上Jです。
今年もまたワクワクのこの時期がやってきましたね。
日本ではこの時期Happy Holidaysという言葉は使わないので、しっくり来ていませんが、なんとなくワクワクする気持ちは世界共通なのでしょうか。
しかし、ここ数年はワクワクの気持ちよりも、もう一年経ってしまったのか・・・という焦りの気持ちの方が大きく、全く楽しめません(笑)
来年は『百英雄伝』をしっかり仕上げて、気持ちの良い年末を迎えられたらなという気持ちで頑張っております。
他のメンバーからも触れているかもしれませんが、
いよいよプレミアムバッカー特典対応の方が始まっています。
改めて思うのは、制作をしながら様々な環境下にある多くのバッカーさんへのケアを行う事、コミュニケーションを取る事の難しさ。
色々と不慣れな対応が多く、申し訳ありません。
配慮の足りない進行により、ご心配とご不安を感じさせてしまっているかと思いますが、いただいた要望に出来るだけ応えられる様誠意を持って制作にあたらせていただきます。
今一度、公式の案内をご確認の上、ご協力の程よろしくお願いします。
https://rabbitandbearstudios.com/news2212/
それでは皆さん、少し早いですが良い年をお迎えください。
村上J
みなさん、こむにちは、こむばんは、Happy Holidays!
えー、この挨拶も今回で3度目になります。
毎度同じことを言っている気がしますが、こうしてみなさんと接するたびにみなさんと共に『百英雄伝』を作っているのだと、それが支えになっているのだと実感します。
本当にありがとうございます!
『百英雄伝』の制作は怒涛の量産、組み込み期を迎えています。
試作して固めた仕様も実際に量産したモノを組み込むときに様々な問題が出てきます。
それらを1つずつ解決していかなければならないのですが、
時に和やかに、時に侃々諤々しながらスタッフと解決策を模索する毎日です。
時には仕様変更を余儀なくされることもあります。
そして、その仕様変更をマイナスではなくプラスに転じるアイデアが生まれ、チーム一丸となってより完成度を高めていく、今年はそんな1年でした。
今年はそんな開発中の実機映像をようやくTGSでお披露目することができました。
僕たちが目指しているモノをお見せできたんじゃないかと思っています。
そして、先日、「NPCになる」や「敵を作る」、「自分の猫が出る」など
『百英雄伝』のゲーム内に何かを登場させる権利をお持ちのプレミアムバッカーのみなさまに
開発チームからお約束した権利をゲーム内に取り入れるための確認事項を
メールでお送りさせていただきました。長らくお待たせしてすみません!
すでに多くの方から返答をいただいております。
愛猫に愛犬、あんなペットやこんなペットの写真に癒されております(笑)
いただいた内容を元にゲーム内に組み込むデータの作成を進めてまいります。
もしメールが届いてないという方がいましたら、eiyuden@theyetee.comまでメールでお問い合わせください。
と、なんだか事務的な連絡になってしまいましたが、いよいよ開発も終盤戦です。
年明けからは開発中の画面をちょこちょこお見せしていくので楽しみにお待ちください。
それではみなさん、よいお年をお迎えくださいませ。
Happy holidays!
This is our third new year since starting our campaign for Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes back in July 2020. I knew developing a JRPG would take a long time, but this has taken longer than I anticipated.
Looking back on it, it’s had its share of tough moments.
We spent months ahead of the campaign’s launch preparing what we would need. Of course, there was a lot of work involved in creating the trailer video and putting together the game content we could show, but shooting the live-action movie for the campaign trailers was a challenge.
We shot the whole thing in one day, but had to walk between each of the shooting locations. At key moments, I was dressed in a yellow shirt with a cloak and pots and had to raise my voice. By the time we reached the last scene in the evening, I was so exhausted that I lost my voice.
Not to mention, there was one scene where I shouted “Eiyuden!” to summon my friends to come and help me, but apparently there was some background noise so I had to record that part again later…all on my own.
But I did it. In a nearby playground.
A lone man, recording himself shouting “Eiyuden!” I must have looked so suspicious.
And with that in mind, thank you again for all of your support this year.
Please continue to support us just a little longer next year.
Kawano here.
The end of the year has really crept up on me so soon it surprised me.
How will you be spending your new years?
My work on the character illustrations is approaching the final stages, but there’s still work to be done, so I’ve also been helping a little with the pixel art recently. In particular, pixel art of the ingame food.
I’m pretty nervous about having my work amongst that of all the wonderful pixel artists, but I wanted to focus on showing delicious food that each of the characters would enjoy. Like the kind seen below (although this may not actually turn up in the game).
Happy Holidays!
Hello everyone, Murakami J here.
It’s become that exciting time of year again.
We don’t typically use the term “happy holidays” in Japan so it feels a little weird for me to say, but I think this excitement is universal at this time of year. That being said, these past few years, I’ve been more impatient than excited that a year has already passed, and haven’t been able to enjoy it at all (lol).
I’m going to work really hard to make sure Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes is released so I can finally enjoy the year end celebrations.
Other members of the team may have mentioned this already, but we’re finally reaching out to our premium backers. And once again, I am reminded of the difficulties that come with taking care of and communicating with so many backers from so many different environments, all while juggling production of the game. I apologize for all the awkward correspondence.
I’m sorry for any concern or anxiety we may have caused over the course of this project, but we’re doing our best to ensure that we meet your requests to the best of our ability. If you have any concerns then please check with the team at eiyuden@theyetee.com and thank you in advance for your cooperation.
https://rabbitandbearstudios.com/news2212/
And that’s where I will leave you for today. It’s a little early, but I hope you have a wonderful new year.
Murakami J
Komu-nichiwa and komu-banwa everyone. Happy Holidays!
What’s that, the third time I’ve wished you all a happy holiday now?
I feel like I’m saying the same thing every time, but whenever I do get in touch with you all I remember that we’re making Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes together with you, and that gives me the strength to keep going. Thank you all so much!
Production on Eiyuden: Hundred Heroes continues at a clip as we start to incorporate components into the main build. Various problems may arise as we insert prototypes and confirmed specifications into the build and we have to solve these one by one, but we work with the team every day to find solutions.
Sometimes our discussions are amicable, sometimes they’re controversial. And sometimes, we’re forced to change specifications altogether. But then we get ideas to turn these changes into positives and the team works together to improve the final product. This year was one we were able to use to further add to that level of perfection.
We were also finally able to show off some in-development footage at Tokyo Game Show this year. I think we got across everything we wanted to.
As for our Premium Backers who supported us with the Become an NPC, Become an Enemy, Add your Cat to the Game, etc. tiers that will be added into the game itself, we’ve recently sent emails out for.These are to confirm the details for your promised content.
Thank you for your patience during this long wait!
We’ve already received responses from many of you, and have been soothed by the photographs of everyone’s cats, dogs, and other pets (lol).
We will make a start on creating the data that will be incorporated into the game based on all the information we have received. And if you haven’t gotten an email yet, the please check the following:
https://rabbitandbearstudios.com/news2212/
eiyuden@theyetee.com
This message ended up being kind of clerical, but we’re now in the final stages of the game’s development. We’re going to start showing everyone screenshots of the game from the beginning of next year, so we hope you’re looking forward to that.
I hope you all have a Happy New Year!