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お知らせ

お知らせ

「百英雄伝」第三弾アップデート情報を
公開いたしました。
- December 2020 Update -

※See below for update info in English

英雄の皆さま、こんにちは!

さて今年もこの時期がやってきました!皆さま、年末年始のお休みを楽しみにしていることと思いますが、コロナ禍で安全に過ごされることを一同願っております。サプライズ(そしてちょっとしたクリスマスの贈り物も!)いっぱいの素敵なアップデートですよ。喜んでもらえたら嬉しいです!

キャラプロフィール

ウェーブ

出身:ガーディアン
性別:
年齢 :27 歳
好きな食べ物:キャラメルバー

メリサの先輩で、ガーディアンの一小隊を率いるリーダー。筋肉質で、精悍なイメージ。 無口だが、仲間に事を第一に考えていて、そのために命を賭ける事もしばしば。 メリサや隊のメンバーからの信頼は厚い。

 「兄弟。そんなにクヨクヨするな、辛いなら言え。兄弟は助け合うもんだ」

河野コメント:
ウェーブさん、顔のリテイク回数が今のところトップレベルです。メリサたちとの関係性、立ち位置についてなどをまだまだ把握しきれていなかったようで、リクエストにハマるところにいくまでかなり時間がかかりました。
ということで、こりゃ相当活躍する(思うところのある)キャラクターなんだろうなとリテイクもらいながら思った次第であります。

チラ見せモンスター

◆ サラマンダー

体表面から高温を発するモンスター。ある種の鉱石を食料としており、その高温で融解させて体に取り込む。

コアメンバーからのメッセージ

J-diary vol.1

こんにちは。
プロデューサー兼アートディレクターの村上Jです。 

制作日記的なものをユーザーさんに発信するのはどれくらいぶりでしょうか・・・ 

数年・・いや、十数年ぶり? 

ちょっと思い出せないくらい久しぶりと思います。 

これも皆様の応援により百英雄伝を無事スタートする事が出来たからこそなのですが、私個人としては制作現場で直接手を動かして仕事をするのも久しぶりとなります。 

今回のプロジェクトはご存じの通り、通常であればプロデューサーやディレクターとしてゲーム制作を総合的に指揮出来るリーダーが4人もいます。 

更には皆、元現場出身の人間で一芸に秀でています。 

そんな頼れる仲間が高齢にも負けず、今回は其々の役割を持って現場で手を動かしています。 

なので安心して一つの事に集中する事が出来ています。 

こんな感じ、ここ十数年なかったなぁ。 

外的要因に振り回されないこの環境・・・・ 

もの創りに集中出来るこの状況・・・・ 

志が同じ頼れる仲間がいるこの空気感・・・・ 

ん~・・・なんて素晴らしいのでしょう。 

重ね重ね、皆様には感謝しかありません。
改めましてお礼申し上げます。 

さて、
前置きが長くなりました。 

近況報告です。 

早いもので、皆様から感動の応援をいただいたキックスターターから3か月程経過しました。 

プロデュース業務としては、内部制作体制を強化しながら今後の計画に必要な外部パートナー等とも話を進めています。 

アートの方は、キックスターターでお見せしたバトルや街のシーンを実際の遊びを想定した仕様に作り込み、最終形に近い形を日々摸索しています。 

最近では、新たに「一騎討ち」の見せ方に関しても検討に入ろうかという所です。 

百英雄伝の一騎討をどういったシステムにするかはまだ企画中なのですが、村山さんから「一騎討は演出を重視したいぜぇ~」との話が出たので、 
まずアート側として、映像演出的にやりたい事、通常バトルとは一味違うキャラアクションを色々妄想しつつ、 
面白いシステムのヒントになる様なものを提案できればと考えています。 

優先で手を動かしているものとしては、今回のアートで最も負荷が大きくなるであろうドットアートでしょうか。 
これを、スタッフにもレクチャーしながら量産体制を整えています。 

なにせこのゲーム、キャラクターがとんでもなく出るもので(キックスターターで増えたしw)この先自分ひとりで何とかなるものではなく・・・ 

量産体制の充実は最優先です。 

以前、インタビュー等でも話した事があるのですが、百英雄伝のドット絵はひと昔前のRPGのものと比べてサイズがかなり大きめです。 

それはゲーム画面の解像度が今と昔とでは全く違うからなのですが、これが結構大変で。 

1コマのドットを打つ面積が大きいのでちょいちょい手が死ぬんです(笑) 

現代の便利な技術に頼って「ドット絵風」なものは作れなくはないのですが、色々試してみた結果、それだと本来ドット絵が持つ良い意味での味わいが全く出ないんですね。 

なので、その辺はこだわりを持って手打ち作業も丁寧に行いながら手間暇掛けてやらせていただいてます。 

現在は、既に試作でお見せしている6人のキャラクターの基本アニメが一通り充実する様に、ドットパターンをこつこつと作成しています。 

制作自体は順調なのですが、ドットを打っていると時々こう思う事があります。 

「あぁ・・・・逃げ出したい」 

これです。 

特に、同じキャラの同じ様な絵を永遠と作り続けているときにこう思います。 

時々無性に、 

「苦行かっ!うおーーーっ!!!」 

って、叫びたくなるのです。 

なので・・・・ 

私ちょっと逃避行してしまいました。 

気分を変える為に、フライングでこのキャラに手を出してしまいました。 

そのキャラとはそう・・・・・・ 

これです。 

題して、「壮絶!立ち上がれユーフェリウスVII世」 

どうでしょうか? 

私、これ作ってたらすっかりテンション回復しまして。 

ドット絵通常業務再開です(・∀・) 

実はこれ、 
ある日、ウチの下絵担当がノリノリで何かのラフを勝手に描いているのを発見しまして。 

「ちょ!ww」 

「それをよこせっ!」 

と、わずか数秒で採用を決めたものです。 

自分たちの首を絞める事になるのですが、日頃から「キャラパターンは出来るだけフォーマット化しないで、キャラの個性をイメージして個体差をしっかりだして」とスタッフに話しています。 

その指示通り、このサメマンに対する個性的期待感がしっかり滲み出ているのではないでしょうか? 

うちの若手もメキメキといい感じで育っている様で、今後の成長が楽しみです。 

という事で、 
皆さんも、たまには違うキャラドットを見たい頃かなと思いアップしてみました。 
村山さんに「え~」って3回言われたら使わないかもしれませんが(笑) 

折角なので、百英雄伝を応援いただいている皆様の為に実寸のサメマンドットをプレゼントします。 

完全に気を失っているので、動きませんけど。 

色々なところに貼って、百英雄伝を宣伝していただけたら嬉しいです。 

レッツ拡散! 

どうぞ、よろしくお願いします。 

そんなこんなで、世の中コロナ禍で益々大変な状況になって来ていますが、制作陣は明るく前向きに頑張ってます。 

やはりこれも、皆様の存在が力となっているからです。 

ありがとうございます。 

ゲームのリリースはまだまだ先になりますが、時々こんな感じでゲーム素材をチラ見せしながら皆様にも元気のお返しが出来ればなと思います。 

えーと・・・・このコーナーってこんなに感じでいいのかな・・・・? 

ダラダラと長くなりました。 

という事で(どういう事だ?)、今回はこの辺にしておきます。 

それではまた。 

百英雄伝を楽しみにしてくれている全ての皆様に愛を込めて。 
メリークリスマス(だいぶ早い) 

MURAKAMI J

 チームからのクリスマスの贈り物 

この数か月でそこそこの数のコンセプトアートをお見せしてきて、皆さんがピクセルアートを見たがっていることもわかっています。村上が特別に取り組み、皆さんがノアとその仲間たちと一緒に休日を楽しめるよう描き上げました。 

そしてもちろん、ご心配なく。制作は進んでいますよ。新年には現在取り組んでいるアートをもっともっとたくさんお見せしていきますね。 

これは私たちから皆さんへのちょっとした贈り物。気に入ってもらえると嬉しいです!

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December 2020 Update

Hey there heroes! 

It’s that time of the year! Hopefully all of you are looking forward to winding down for the holidays, but are also staying safe in regards to covid-19. We’ve got a nice big update this month with plenty of surprises (and even a few holiday gifts!). You’re all going to absolutely love it! 

Character Profile

◆ Wayve

Profession: The Guardians
Gender: Male 
Age: 27  
Favorite food: Caramel bars 

A toughened Guardian who leads his own command. Marisa and the others trust Wayve implicitly, and not just because he’s more experienced. He’s a man of few words but ample brawn and courage, and he always puts his comrades first. More than once, he’s risked his life for them. 

“Stop bottling it up, brother. If you’re having a rough time then spit it out. We’re all here for each other.” 

Kawano’s Comment: 
Wayve is one of the top characters to redraw the face for. Apparently I didn’t fully grasp his relationship with Marisa, their position and such, so it took me a while to get to the point where I was able to meet the requested motifs. So every time a retake order came in, I thought to myself, “wow, this character is going to have a lot of screen time (or have something special planned for him)”. 

Monster Sneak Peek

◆ Salamander 

A monster that emits intense heat from its skin. It feeds on some type of ore, which it melts at high temperatures and takes into its body. 

A Word From the Team  

J-diary vol.1 

Hello, I’m Murakami J, producer and art director. 
How long has it been since I posted a production note to users? 
For the first time in years…well, a decade? It’s been so long that I can’t even remember. 
This is because I was able to safely start the Eiyuden project with your support. Personally, it’s been a long time since I’ve worked directly on a production site. 

This project, as you know, has four leaders who would normally work as a producer or director and lead the overall game production. 

In addition, all of them have former experience in the field and are skilled at their craft. 

Even though they are old, these dependable colleagues are working on site, each with their own role to play this time. So I am able to focus on one thing in peace.  
I haven’t had this kind of feeling for over a decade.  
An environment that is not affected by external factors… 
This situation that allows me to focus on being creative… 
An atmosphere with like-minded, dependable friends… 

Hmmm…how wonderful it is. 

Again, I can’t thank you all enough. 

Well, that was a long preface. 

Here’s an update. 

It has already been three months since then we received your enthusiastic support at the Kickstarter event. 

In terms of production, we have been talking with external partners for future phase of this project while reinforcing our internal production system. 

On the art side, we are working on the specifications of the battles and city scenes shown at the Kickstarter to make them much close to the actual game, bringing to their final form. 

Recently, we are considering a new way to present “one-on-one battle”. 

The system for the one-on-one battle is still in the planning stage, but Murayama said, he want the “one-on-one battle” to be focused on presentations, so as an art director I’ll be suggesting the team  something that might become a hint for building an interesting system while dreaming about what I want to do in terms of visual effects and character actions that are different from normal battles. 

One of my priorities is probably the pixel art, which will be the most demanding part of this project’s art aspect. 
I’m giving a lecture to my staff about this, and we’re preparing for mass production. 

This game will have a ton of characters (and Kickstarter stretch goals added some more), and I’m not going to be able to do it all by myself… 

Mass production is our top priority. 

I’ve talked about this in interviews before, but the size of the pixel art in Eiyuden is much larger than that of the past. 

This is due to the difference in the resolution of game screens between now and then, but it is quite a challenge. 

Since the area of pixels per frame is large, my hand gets strained from time to time. 

It is not impossible to make a “pseudo pixel art style” by relying on modern convenient technology, but as a result of experimenting with various techniques, it does not bring out the original good taste of pixel art. 

I’m very particular about this, and I spend a lot of time and effort on it, carefully drawing by hand. 

Currently, we are working on the pixel patterns for the basic animation of the six characters that we already showed as prototypes. 

The production itself is going well, but sometimes I feel like saying the following when I’m on a tedious task of pixelating, and that is… 

“I wish I could run from all this…” 

Especially when I’ve been making the similar type of art of the same character forever. 

Sometimes I feel like shouting “What is this, some kind of torture?!” 

So… 

My mind went on a bit of an escape. 

To get a change of pace, I jumped the gun, and dabbled with this character. 

The character in question is… 

This guy. 

I call this, “The Epic Fall of Yuphelius VI!” 

What do you think? 
I’m feeling better after making this. And just like that, pixel art creation is back in business. 

I found our sketch artist drawing a rough draft of something the other day, and… 

“Yooo!” 

“Give it to me! 

And just like that, I decided to keep it in the game. 

I know I’m basically signing a death warrant by doing this, but I always tell my staff to avoid creating format of the character patterns, visualize the individual differences and make it visible between each character. 

So, just like my instruction, I think this art clearly reflects my unique hopes for this Shi’arc. 

Our younger staff members seem to be growing up quickly, and I’m looking forward to their future. 

So, anyway… I thought it’s about time you all wanted to see a different pixelated character, so I thought I’d share this one with you guys. 

But if Murayama says “ehhh” three times, we may not use it, though lol. 

I’m giving away this full-size Shi’arc pixel art for all of you who support  
Eiyuden. 

It doesn’t move, though, because he’s completely knocked out. 

I’d be happy if you could promote Eiyuden by posting it in various places. 

“…And send it to the internet!” 

The world is becoming more and more affected by the COVID crisis, but our production team is working hard, staying positive and cheerful. 

This is all thanks to the support from all of you. Thank you all. 

The game release is still some time away, but we hope to give you a sneak peak of some game materials like this, as a way of saying “thank you”. 

So, uh… Is this how the “production note” part should be like, or…?  

I feel like I’m rambling on for too long. 

So I think I’ll leave it there (where?) for now. 

See you soon. 

to all of you who are looking forward to the Eiyuden Chronicles, 

with love, 

(I know I’m way too early but) 
Happy Holidays!  

MURAKAMI J

A Holiday Gift From the Team 

We know you’ve seen a decent amount of concept art over the last few months, and we know you’ve been hankering for some pixel art. For the holidays, Murakami-san put in some extra work, and had a little Holiday fun with Noah, and a little bird pal. 

And of course, don’t worry, as now that production is moving along, you’ll see more and more in-progress art in the new year. 

This is our little gift to you all, and we hope you love it! Enjoy! 

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