※See below for update info in English
引き続き、わたしの方はメインストーリーのプロット作りにかかっている。
今回の百英雄伝はすでにKickstarterの内容で発表されているように、メインストーリー以外にセイのサイドストーリー、メリサのサイドストーリー、さらにコンパニオンゲームという要素が存在します。
それらのメインストーリーに対する立ち位置なんかを考えつつ進めている。
自分のストーリー作りの手法は、最初にある程度の舞台設定、状況設定を作ってそこにキャラクターを放り込んで、どうなるかを想像するというのを繰り返す。
それがうまく転がれば良いのだがどうにもキャラクターたちが先へ進んでくれない時は、状況設定を作り直してもう一度最初から。
そういうシミュレーションを繰り返すゲームをやっているようなものだ。
ゲームと違うのはそれが成功かどうかを決めるのは自分自身でそれが本当に正しいのかどうかに頭を悩ませる事になる。
そして、それらの舞台設定としても登場するキャラクターとしても重要なのが「悪役」の存在である。
先月、Discordチャンネルに顔を出した時に、思いつきでその場にいたみんなに聞いてみた。
「みんなの好きな悪役を教えてくれないか? ルカ・ブライト以外で。それは知ってるから」
その結果として、非常に多数のキャラクターのリストを受け取ることができた。
とてもインスピレーションを刺激する良い経験だった。
こういう開発スタイルをとれるのは今までとは違う経験で、今はそれを楽しんでいます。
Murayama’s Monthly Development Report Vol. 03
I’m still hard at work on the plot of the main storyline. As we announced in the Kickstarter, Eiyuden Chronicle has Seign’s side story, a side story for Marisa, and a companion game in addition to the main story. I’ve been thinking about how those stories might fit into the main storyline.
My approach to storytelling is to first create a certain amount of background—a situation—then throw the characters into it and imagine what would happen. I do this as many times as it takes. If I get it right the first time, great, but if the characters don’t seem to be going anywhere in the story, then I set up a new situation and start again from scratch.
It’s like a game, a sim where I play through different routes. The difference is that I have to decide if it’s a success or not, and I’m left to wonder if I really made the right decision.
What’s important to developing a good setting and good cast of characters is strong villains. When I showed up at the Discord Channel last month, I asked everyone in the room on a whim, “What’s your favorite villain? Aside from Luca Blight, because I already know that.” As a result, I received a very large list of characters. It was a very inspiring and positive experience. I’ve never had a chance to experience this kind of developing style before, and I’m enjoying every moment of it.