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村山ブログ

村山の開発月報 Vol. 11
Murayama’s Monthly Development Report
Vol. 11

※See below for update info in English

現在、自分のメインの作業はシナリオの最終形、具体的な台詞や場面、それぞれの場所での仕掛けやアクションといったものを記述した脚本の作成となっていて、今月は3章目に取りかかっています。まあ、3章目と言っても全体で何章立てなのかとか、実際のゲームでは章立てで表現されるかは言えないのですが、脚本の流れとしては序盤の一山を越えた所といったイメージです。

すでにプロット段階では姿を見せていなかったキャラクターが飛び出してきたり、あまり重要ではないと思っていたキャラクターが急に存在感を増してきたり、予想もしていなかった状態になっています。

そんなキャラクター達のプロフィールを考えるときに、いつも一番悩み、時間がかかるのは名前を決めることです。
まずは名前自体から受ける印象がキャラクターに沿った物になっているかを考えます。重々しいキャラクターにはやはり名前からもそういう印象を受けてもらいたく濁音を混ぜるようにしていますし、明るいキャラクターには、短めで愛称のようにも感じられる名前を付けたい。

更には100人以上のキャラクターが登場する群像劇ですので、いかにプレイヤーに名前を覚えてもらえるかにも気を遣います。
聞きなじみのない名前ばかりが100人も並んでいたら、それを覚えるのは至難の業になるので、ある程度はどこかで聞いたことがある覚えやすい名前を狙いますが、ありふれた名前すぎると、英雄としてのキャラクター性が失われます。

ノア、セイ、メリサ、その絶妙なラインを狙ったキャラクターの名前になっているでしょうか?

Murayama’s Monthly Development Report Vol.11

My main task right now is to finalize the story which means coming up with the general dialogue as well as locations (including what happens in each place). This month, I’m tackling Chapter 3—I say Chapter 3, but we still haven’t decided how many chapters the game will contain or whether it’ll even consist of chapters, but in terms of script writing, I’m just over the first hump after the opening.

In the process of writing, you can end up with unexpected dilemmas—forcing characters who haven’t made an appearance in the story yet to suddenly show up or giving minor characters a major part to play in the plot.

When creating a character’s profile, trying to decide on a name for them can take up the most time and cause the most headaches. To begin with, I try to come up with a name that matches the traits of the character. For a solemn, dignified character, I might mix in elaborate sounds to give off the same impression. If they’re a happy-go-lucky kind of character, I’ll try and give them a catchy short-and-sweet name.

With an ensemble cast spanning over 100 characters, I have to consider how easy it would be for a player to remember each individual name as well. If you have 100 characters with unusual-sounding names, no one’s going to be able to remember them, so I try to pick names that might sound somewhat familiar or be easy to remember. At the same time, however, if you have names that are too ordinary, then you run the risk of losing that heroic edge to your characters.

Don’t you think Nowa、Seign、andMarisa all fit under that perfect equilibrium?