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開発者ブログ

村山の開発月報 Vol. 09
Murayama’s Monthly Development Report
Vol. 09

※See below for update info in English

今月はE3のShowcaseでの新たなトレイラー発表等がありました。これに関わる作業等もあり、なかなかハードな月になりました。 

現時点では見せられるものはまだ多くないのですが、開発スタッフも苦心して映像作成に協力してくれました。 

『百英雄伝』は僕がこれまで関わってきたプロジェクトの中でも非常に異質な形になっています。 

これまでのプロジェクトでは、その発表は開発の終盤に行われてきました。この段階ならば、多くの映像素材があり、プロジェクトの状況もほぼ確定しています。 

ですが、『百英雄伝』はKickstarterからスタートした事もあり、非常に早い段階でプロジェクトが公開され、その態勢がかなり流動的な時期から内容を発表しています。 
そのため苦労する部分も多いです。 

でも、この時期に公開した利点もあります。それは多くのフィードバックを制作初期段階から得られていることです。 
もちろん、最終的な判断、どういったものを作り上げるかは僕らが僕らの責任を持って決めていくことですが、それでも皆さんの多くの言葉は楽しみになっています。 

あんなに皆さんがサメが好きだとは思いませんでした。 

まだ先は長いですが、一緒に楽しんでいけたらと思っています。 

Murayama’s Monthly Development Report Vol. 09

This month, there were new things shown at the E3 showcase. It took a lot of work to put all of that together. It’s been a tough month. 
At this point in time, there isn’t a lot that I can show you. However, our development team worked extra hard in making a video for us. 
Eiyuden: Hundred Heroes has been a completely different beast to work on compared to all the different projects I’ve been on throughout my career. Those projects usually had their announcements around the end phase. Which meant there were a lot of resources to use for videos and most of the project has already taken shape. 
But in Eiyuden’s case, it started on Kickstarter. Everything moves much quicker. We started the project running and haven’t really stopped since, announcing things as quickly as we finish them. 
We’ve had some difficult times because of that. 
There is, however, some merit to this way of doing things. We’re able to collect lots of feedback from the very beginning. 
Of course, the final say and what kind of product we want to create lies solely on our shoulders, but it’s exciting hearing everyone’s opinions and feedback. 
I would have never guessed everyone loved the shark that much. 
There’s still a long road ahead of us, but I’m sure it will be an enjoyable one with everyone by our side.