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僕が今、多くの時間を割いている作業はメインストーリーの根幹作りです。そこには通常のストーリー作りのように、どんなキャラクターが表れて、どんな事が起こるのか?そういった要素も重要ですが、ゲームシナリオとして特別な条件も発生してきます。
個人的にはゲームスタートをしてから、できるだけ早めにプレイヤーが操作できる時間を作りたいという気持ちもありますし、本拠街を手に入れるのはゲームのプレイ時間の中で早めにしなければならないといった遊びの提供タイミングを計るといった部分があります。
それをない交ぜにしながら、少しずつその姿が見えてきた感じです。それと同時に、今回はDLCコンテンツとしてサイドストーリー、そしてコンパニオンゲームといった要素が入ってきたりします。
元々、多数のキャラクターが入り組むストーリーなので、気を抜くと辻褄が合わないことになりそうで頭を悩ませることも多々あります。
それと平行するように、ゲーム的な各システム、戦闘システムや成長システム、戦争イベント、本拠街システム、それらの詳細を詰めていってもらっています。
そこにおいては僕は旗振り役、こちらが正解だという基準を作る役目になります。ゲームにおいては、多くの形の正解がありますが、同じタイトルの中にそれらが混在すると混乱したシステム、ゲームになってしまいます。
ですので、百英雄伝というゲームにおいては、何が正解なのか?それを考えるのが僕の役割ということになります。
でも、結構いまだにこちらも悩む事が多い作業です。あまり悩みすぎてもスタッフが混乱するので、できるだけ答えははっきり示すようにしていますが、いつもドキドキしている状態です。
そんな試行錯誤を続けながら2021年は百英雄伝というゲームを、よりより形で実現するための試行錯誤と跳躍のための全力ダッシュ期間になります。
本年もぜひ、皆さんの熱い声援をお願いします。これ、本当にスタッフの力になります。
Murayama’s Monthly Development Report Vol. 04
Currently, I’m spending a lot of time working on the foundation of the main story. Just like creating a normal storyline, what characters will appear and what will happen is important, but there are also special conditions that arise as a game scenario.
Personally, I want to create a scene that allow the player to play and control the game as soon as when it starts, and there is also a part of me that wants to measure the timing of the gameplay, such as placing the acquisition of the Fortress City earlier in the game’s total play time.
It’s a mixture of all of these things, and I’m slowly starting to see the whole shape of the game. In addition to that, this time there will be DLC content such as side stories and companion games.
The story requires a large number of characters to be involved, so if you’re not careful, things might not add up and I often have a hard time wrapping my head around that.
At the same time, I’ve been working on the details of the game’s various systems, such as the battle system, training system, war events, and Fortress City system.
In that aspect, I will be the one to set the standard, become the leader and decide which way is the right way. In video games, there are many forms of right answers, but if they are all mixed together in the same title, the system and the game will become confusing.
So, what is the right answer for Eiyuden? My duty is to think about that as well.
It’s still a task that I often struggle with. I’m trying to give them as clear of an answer as possible, because if I think too much, it will confuse the staff, but I’m always nervous.
2021 will be a year of a full sprint before a long jump, as we continue to go through trial and error, to create Eiyuden in a better form.
I would like to ask for your enthusiastic support for this year as well. It really encourages our staff.