※See below for update info in English
英雄の皆さまへ
2022年に入り、そろそろ2ヶ月目も終わりに近づいて来ましたが、『百英雄伝 Rising』についてさらにご紹介したいと思います。本作は、『百英雄伝』の世界観をベースにした、とってもエキサイティングなコンパニオンゲームとして制作が進行しています。それでは早速、こちらをご確認ください!
『百英雄伝 Rising』の舞台は『百英雄伝』本編の舞台となる「オールラーン大陸」の辺境にある小さな街「ニューネヴァー」。今回は開発中の『百英雄伝 Rising』から未公開スクリーンショットをお見せしましょう!
ニューネヴァーの街を探索して、個性豊かで生き生きとしたキャラクターたちに出会いましょう!
エネルギッシュな冒険者たちと用心深い街の人たちの仲を取り持って、ニューネヴァーに、かつての賑わいを取り戻そう!
CJ、イーシャ、ガルー、3人を「ワンボタン」で切り替えて、それぞれの特技を活かした爽快なバトルが楽しめる!
◆ カバナ
出身:獣人族
性別:男
年齢:32歳
好きな食べ物:いちご牛乳
温泉堀りの名人で、各所で温泉を掘り出しては観光名所にするのを生業として種族。カピバ獣人自体も温泉が大好き。
カバナはその温泉職人の名手だが、温泉でのルールにも非常に厳しい。
息子のピバを頭の上にのせている。
「おぅ、来たねぇ~ 暖まっていきなぁ~ 肩まで浸かって100まで数えるんだぁ~」
キャラデザインコメント:河野
カバナは温泉担当ということで、「こんなのはどうでしょう!」
とザックリ描いたのがそのまま採用されたキャラクターです。
なので、完全に私の趣味ということになってしまうんですかね……。
よく似た動物が温泉に入っている動画を見るだけで
なんだか癒されるというあの効果を、ゲームに登場するカバナ親子にも感じていただけると嬉しいなーと勝手に思っております。
はー……温泉行きたいですねぇ。
今回は、『百英雄伝』がスタートしたころに「どんなタッチでキャラクターイラストを描くか?」という議論がありましたので、その時の話などを。
基本、今作のアートディレクターでもある村上Jさんとあれこれ相談しつつ進めていたのですが、「今ここであえて水彩っぽく描くのはどうだろう」みたいな話が出ました。
(とはいえ、実際にアナログで作成するのはもう長いことやっていないし戻れないのであくまでもデジタルで描く水彩『風』なのですが)
というわけで、テストで塗ってみたのですが……
思った以上に手間がかかってしまい、このペースで100体以上同じタッチのイラストを仕上げられる自信がなくなってしまったのに加え、そこはかとなく醸し出される懐かしい雰囲気に「これ今から新たにやるべきじゃないかも?」となり、最終的に今のタッチになったのでした。
というわけでAの方がボツになった水彩風で、Bが今回採用されたタッチです。(Aの方が良かったという方、ごめんなさいです!)
キャラ設定的にも帽子を被せようかとかあれこれ試行錯誤があった頃なので、デザインが違ったりしてますがそれもまたご愛嬌ということで。
ではではまた!
Hey there heroes,
We’re already approaching two months into 2022 and we’ve got more to reveal for Eiyuden Chronicle: Rising. This game is shaping up to be a really exciting instalment into the Eiyuden Chronicle universe and we’re eager to show everyone what’s in store!
Next up, we’d like to share some in-development screenshots from Eiyuden Chronicle: Rising, showcasing its setting of New Naveah, a small town out in the boonies of Allraan (the same continent in Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes).
Encounter a vibrant cast of colorful characters as you explore the town of New Nevaeh!
Resolve disputes between eager adventurers and wary locals as you help to rebuild New Nevaeh to its former glory!
Swap between CJ, Isha and Garoo with the tap of a button to combine their skills in exhilarating battles!
◆ Cabana
RACE: Beastman
GENDER: Male
AGE: 32
FAVORITE FOOD: Strawberry milk
As master springdiggers, Cabana and his people make a living by traveling from land to land, discovering hot springs and turning them into even hotter tourist destinations. He and his capy-kin are quite fond of a good soak themselves! But if you want to enjoy Cabana’s sublime waters, you’d better respect etiquette—he’s a stickler for the rules.
That’s his son Pyba hanging out on his noggin. Say hi, Pyba!
“Ah, well lookie who’s here! Have a soak, friends. Sink right up to your chinny-chins, and don’t forget to count to a hundred.”
Kawano’s Comment:
When I heard that Cabana was supposed to be the person in charge of the hot springs, I threw together a quick sketch to show everyone and ask ‘how about something like this?’, but it ended up getting used as-is! And so, this character ended up being 100% born from my own taste… Personally, I hope that it will be therapeutic for you all to see Cabana and his son in the game, just like it’s therapeutic for me to watch videos of animals who look similar to Cabana pop into hot springs… (Sometimes that’s all I need to heal myself!)
By Kawano
This month, I’d like to talk about what sort of style I use when drawing character illustrations, based on a discussion that happened back when we first started Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.
Basically, I started out by discussing different things with Murakami J, our art director, until we came up with the idea of going with watercolor for everything. (I actually haven’t done any analog drawing for a long time, so technically it’s a digital watercolor ‘style’).
So, anyway, I tried doing a test drawing… It ended up taking way more time than I expected, which robbed me of any confidence I had in being able to draw over 100 illustrations in that specific style. On top of that, the atmosphere of the art itself also seemed to harken back so much to the olden days that I thought “Maybe this isn’t ground that I should be retreading at this point,” which brought me to the style I’m currently going with.
As you can see below, A is the watercolor style art that ended up getting scrapped, and B is the style we’re going with now. (I’m very sorry to people who preferred the A style!)
This art also comes from a time during the character design stage when we were doing trial and error about whether certain characters should wear hats, so that aspect of the design is different as well… But that’s all part of the charm, wouldn’t you say?
See you next time!