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『百英雄伝 Rising』の開発が佳境に入っている。
『百英雄伝 Rising』は本編『百英雄伝』と世界観を同一とするコンパニオンゲームとして作成されている。ストーリーは里見直(さとみただし)氏が担当し、開発はナツメアタリ社が担当して本編とは別ラインで作成されている。
実はコンパニオンゲームを作成するというアイディアはKickstarterのプロジェクトチームの中から出てきたものだが、僕をはじめとしてRabbit & Bear Studiosのメンバーはやや懐疑的であった。
コンパニオンゲームのイメージとして、すでにKickstarterで成功をおさめていた『Bloodstained: Ritual of the Night』において8bit風ゲームとして作られた『Bloodstained: Curse of the Moon』があったのは確かだと思う。
しかし、『百英雄伝』はRPGでありそれに対して、限られた予算、販売価格でのコンパニオンゲームというものに対してイメージが沸いていなかった。
しかし、いくつかの幸運な出会い等もあり、その制作依頼のメーカーとしていくつか候補が挙がった中にナツメアタリ社の名前があった。
僕の個人的印象として実力のある開発メーカーだというイメージもあり、また企画として出てきた街の復興を行うアクションRPGという形に対しても、一定のイメージができたため、このコンパニオンゲーム作成というアイディアを実現させる事になった。
その結果がどうだったかはもうすぐ答えが出る。
もちろん、わたしの方もテストプレイを行わせてもらい、いくつかの意見、アイディアをだしました。そして、今の感触としては、シナリオライターの里見氏もナツメアタリ社はその期待に応えてくれていると感じている。
Murayama’s Monthly Development Report Vol.18
Development for Eiyuden Chronicle: Rising has entered the final stages.
Eiyuden Chronicle: Rising has been created as a companion game set in the same world as Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. The story was written by Tadashi Satomi and the development is being handled by a different company from the main game: Natsume Atari.
The concept of creating a companion game was actually devised by the Kickstarter Project Team. However, as a member of Rabbit & Bear Studios, I had my doubts.
I imagined a companion game as something like the successful Kickstarter game Bloodstained: Ritual of the Night, and the 8-bit game Bloodstained: Curse of the Moon that accompanied it.
But Eiyuden Chronicle is an RPG, so I couldn’t visualize what a companion game with a limited budget and a low price tag would look like. Fortunately, after some chance encounters, the name Natsume Atari arose as one of several candidates to produce this game.
I have always thought of them as a successful development team, and their plan to make an Action RPG where you rebuild a town was something I could see working. And thus, this companion game was taken from an idea into reality.
We will soon see how it all turned out.
Of course, we were able to playtest the game and give them some opinions and ideas, and as far as game feel goes, both Tadashi Satomi and Natsume Atari have met all of our expectations.